Kook van tevoren een paar jampotten goed uit in kokend water zodat ze steriel zijn. Ik heb nog een sterielbak voor de flessen van de kinderen die je in de magnetron kunt zetten, daar kun je het ook prima in doen. Was de aardbeien en haal de kroontjes eraf. Verwijder ook alle rotte plekjes. Snij de aardbeien in kAardbeienjam in wordingleine stukjes en doe deze in een pan. Voeg de geleisuiker toe, even roeren en op het vuur zetten. Als het geheel kookt, even een minuutje laten koken en dan van het vuur. Potten vullen, deksel erop en de pot 5 minuutjes op zijn kop zetten. Rustig af laten koelen. Klaar! Als je niet van stukjes aardbeien houdt, kun je de boel natuurlijk ook pureren. Lekker op brood maar ook in bijvoorbeeld yogurt.