Bananenijs
Toen ik klein was had buurman Jan een ijsmachine, heel soms maakte hij bananenijs. Feest was dat. De smaak is niet te vergelijken met de chemische smaak van bananenijs dat je in de winkel koopt. Ik moet oppassen dat ik niet alles opsnoep voordat het de vriezer ingaat…
Ingrediënten
- 400 gram slagroom
- 4 dooiers
- 4 dl vruchtenpuree (van vlezige vruchten, zoals de banaan dus)
- 175 gram suiker
Bereidingswijze
Sla de slagroom met 75 gram suiker stijf. Klop de dooiers met de rest van de suiker wit schuimig. Pureer de bananen, een stuk of vier, vijf. Ik doe ze door de passe-vite. Roer alles door elkaar en doe het in de ijsmachine.