Buikfijn

Dit recept kreeg ik doorgestuurd van een vriend. Het is een snelle en kindvriendelijke versie van tiramisu. Maar omdat hij nooit weet hoe je het uitspreekt, en buikpijn een beetje negatief klinkt, noemen ze het thuis buikfijn. We zijn er hier wel fan van, maar hebben inmiddels onze eigen variant, die ik hieronder - met verhoudingen - erbij zet. Dit is het recept zoals ik het kreeg:

Men neme: iets waar je het in kan doen bv.een babybadje. Je maakt een dikvloeibare chocobrei (altijd meer maken dan nodig vanwege het uitlikplezier)

Nu legge men in het voorwerp waarin je dit maken wilt (bv.het babybadje) een laag lange vingers. Dan klieder je de chocosmurrie erover, het hoeft niet te verzuipen gewoon een paar slierten het moet niet te choco-erig worden. En dan nog een laag en nog een enz enz denkt eraan! je moet nog een beetje rand overhouden voor de volgende stap:

die hele handel komt bovenop de langevingerconstructie. Vervolgens een laag gehalveerde aardbeien erop. Even laten staan dat het lekker soppig kan worden. klaar! En je fantasie de vrije loop laten je kan natuurlijk de aardbeien ook door de mascarponeprut mengen. En vergeet de hagelslag niet! Of die zilveren balletjes die zo pijn doen aan je vullingen. Laatst waren de aardbeien uitverkocht en heb ik m met blauwe bessen gemaakt. oh ja, ik heb geen hoeveelheden aangegeven dat komt omdat ik ervan uitga dat je dat zelf wel zo’n beetje inschatten kan MJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAMMJAM zo doe er je voordeel mee Variatie Hier dus mijn versie voor een vorm van 20x20 cm, voor wie behoefte heeft aan verhoudingen

Maak een dik vloeibaar papje van de cacao, 4 el suiker en melk. Ik gok dat het totaal iets van 200-250 ml wordt. Klop de slagroom met suiker lobbig, roer het dan voorzichtig door de mascarpone. Smeer een dun laagje chocopapje op de bodem van je schaal, dan een laag lange vingers. Ongeveer de helft van het resterende papje er overheen uitgieten, dan de helft van het slagroom-mascarponemengsel erover, weer een laagje lange vingers, dan weer choco, dan weer slagroom-mascarpone. En dan ruim bestrooien met cacao en een paar uur in de koelkast zetten zodat de koekjes zacht kunnen worden.