Cheesecake

Ik heb deze cake gemaakt - een groot probeersel, terwijl ik geleerd heb om dat nooit te doen wanneer je mensen over de vloer krijgt - toen er vrienden van Per uit Engeland bij ons logeerden. Ik dacht dat cheesecake Amerikaans was, Kai dacht dat het Engels was. Zij wisten me te vertellen dat dit Amerikaanse cheesecake is en dat je dus ook nog een Engelse variant hebt, maar wat nu het verschil was konden ze me niet vertellen…Ik heb hem geserveerd met aarbeien en blauwe bessen, superlekker!

Ingrediënten

Bereidingswijze

Verwarm de oven voor op 150 graden. Meng de bloem met basterdsuiker en griesmeel. Kneed met je handen de boter erdoor tot er een samenhangend deeg ontstaat. Verdeel de bodem over een ingevette taartvorm met een diameter van 23 cm. Bak de bodem 15 minuten en laat de oven daarna aanstaan. Meng de rest van de ingrediënten goed door elkaar en giet de inhoud op de bodem. 40 minuten bakken en af laten koelen op een rooster. Variaties