Chocoladetaart met glazuur

Stoofpeertjesonno

Oh nee! Ik heb een tikfoutje gemaakt toen ik dit recept plaatste. Driehonderd graden is natuurlijk veel te warm voor het bakken van een taart. Dat moet 200 zijn… Gelukkig lette Onno op, toen hij deze taart als eerste in zijn taartenbakcarriere maakte en haalde hij hem wat eerder uit zijn loeihete oven. Ik moest hem beloven het meteen aan te passen. Bij deze…

Ik weet nog goed dat ik deze taart voor het eerst at. Ik was met een vriendin mee om een week te zeilen. Er waren nog twee vriendinnen van haar mee en éen van die meisjes had deze taart gemaakt. We voeren de haven uit, zon, met z’n allen in de kuip en deze taart. Hmmmm

Ingrediënten

Voor de taart

Voor ’t glazuur

Bereidingswijze

Smelt de boter met de chocolade. Klop de eieren met de suiker wit schuimig. Spatel hier de bloem en de chocolade voorzichtig door. Giet het mengsel in een ingevette springvorm en bak de taart ongeveer 30 minuten op 200 graden. Laat de taart op een rooster afkoelen. Smelt voor ’t glazuur de chocolade met de room en de boter. Laat het iets afkoelen en dikker worden en giet ’t dan over de taart. Bestuif de taart met cacao of kaneel. Lekker met stoofpeertjes van Onno