Frambozenijs met witte chocolade
Soms zie je bij de Kringloopwinkel heel erg mooie spullen liggen. Zo kwam Peter van de week thuis met (nog) een heel mooi ouderwets ijsmachientje. Met een mooi rood dekseltje met daarin een gat voor de stekker, waar een metalen lusje aan zit om de stekker eruit te halen. Zo mooi! Ik moest mijn recept wel halveren omdat er niet zoveel inging… Bij deze de originele hoeveelheid voor een gewone ijsmachine
ingrediënten
- 200 ml slagroom
- 550 ml melk
- 25 gram vanillesuiker
- 6 dooiers
- 175 gram suiker
- 1 pot frambozen op sap
- handje witte chocoladechips of een halve kleine reep
bereidingswijze
Breng de melk met de room aan de kook. Haal van het vuur en roer de vanillesuiker erdoor. Klop in een andere pan de dooiers met de suiker wit schuimig. Zet de pan op het vuur en roer de hete melk er langzaam door. Roer net zo lang tot het mengsel dik genoeg is om de achterkant van een lepel te bedekken. Laat het mengsel afkoelen terwijl je af en toe roert. Laat de frambozen goed uitlekken en hak de chocola klein. Roer alles door elkaar. Je kunt eventueel wat sap erdoor roeren, dat maakt de kleur wat mooier. Alles in de ijsmachine en laten bevriezen.