Ingepakte kipschotel
dit is een beetje eigenwijs gerecht, per toeval ontstaan, maar de smaak is lekker onverwacht en de kip blijft heel lekker mals. Is voldoende voor 4 personen.
Ingrediƫnten
- 4 flinke kipfilets
- 500 gram gemengde paddestoelen
- 2 grote glazen witte wijn
- 4 grote eetlepels boter
- 2 handen verse takjes tijm
- 4 tenen knoflook
- 4 plakjes bacon
- 500 gram krieltjes
- 1 rode paprika
- 8 kerstomaatjes
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 220 graden Celsius. Beboter een grote braadslee. Begin met de krieltjes: was ze en borstel ze goed schoon, gewoon in de schil laten. Leg ze dan langs de rand van de braadslee, samen met de kerstomaatjes. Maak dan de paddestoelen goed schoon en snij de grotere in half of in kwarten. Leg deze middenin de braadslee. Verdeel hier de takjes tijm over. Snij de knoflook in plakjes en strooi over de tijm. Snij de bacon in repen en leg die tussen alles wat je al in de braadslee hebt liggen. Leg dan de kipfilets bovenop dit alles en giet de wijn erover heen en leg op elke filet een flinke eetlepel boter. Snij de paprika in 8 repen en leg langs de kip. Nu dek je de braadslee helemaal af met aluminiumfolie en zet je het in de oven. Laat ongeveer 25 minuten staan, tot de aardappelen en het vlees gaar zijn. Het maakt niet zo heel veel uit of je het nog iets langer in de oven moet houden, doordat de braadslee is afgedekt, kan er niets uitdrogen. Geef erbij: Een lekkere salade met pijnboompitten en gebakken bacon en ui.