Koffiepudding

Koffiepudding

Deze pudding heb ik door proberen ondekt. Gisteren heb ik hem weer gemaakt, deze keer met de weegschaal zodat ik het recept op de site kon zetten. Ik vind zelf het contrast tussen de donkere koffielaag en de zoetige roomlaag die vanzelf ontstaat erg lekker en ook mooi, een beetje als cappucino. Maar als er ook kinderen van de pudding willen eten, of je vindt dat contrast niet zo mooi, dan kun je 50 ml espresso door melk vervangen.

Janne heeft ’m net gemaakt, dank voor de foto, en vond de koffielaag te bitter. Ik vind het contrast interessant, maar als je ’t veilig wilt houden: wat meer suiker, of wat meer melk in plaats van espresso, of koffie in plaats van espresso.

Ingrediënten

òf

Bereidingswijze

Week de gelatine. Sla de slagroom stijf. Los de gelatine en de suiker op in de koffie. Voeg eventueel de melk toe. Schep de slagroom door de koffie. Vet een puddingvorm in met smaakloze olie, of behandel ’m met koud water, minder effectief maar ook minder gedoe. Giet het mengsel erin en laat goed koud worden in de koelkast. Als je de pudding mooi op een bord wilt storten, maak dan het bord nat met wat water. Als je de pudding stort kun je deze nog over het bord heen en weer schuiven. Als ’ie op de goede plek ligt droog je de randen af. Tadaaaa!