Kwarktaart met mandarijntjes

receppie van Kai, zijn moeder maakte deze taart vroeger altijd voor zijn verjaardag ;-)

Ingrediënten

Bereidingswijze

Maal de bischuitjes fijn (keukenmachine of in een schone theedoek fijnmeppen met een deegroller/lege fles wijn or whatever). Smelt de boter in een pannetje. Bind de kruimels met de gesmolten boter. Doe dit in een ingevette bakvorm en druk het geheel goed aan met de bolle kant van een lepel. Zet het even weg in de koelkast. Meng de kwark met de basterdsuiker en de vanillesuiker. Week de gelatine eerst voor in koud water en los het daarna op in verwarmde mandarijntjessap (uit het blikje). Meng dit sap, samen met de geklopte slagroom, door de kwark. Goed mengen. Giet het kwarkmengsel in de springvorm en schuif de manderijntjes in de kwarkmassa (ik gooi ze er altijd in :) ). Net zoveel als je zelf wil. Opstijven in de koelkast (± 2-3 uur) en versier met slagroom en de (overgebleven) mandarijntjes.