Lasagne met spinazie & gorgonzola van Jenne Marieke
tante Erna weekend 2007: afgelopen weekend waren we met de familie van Kai zn moeder een gezellig weekend weg naar Drente om tante Erna haar 80ste verjaardag te vieren. Voor de eerste avond had Jenne Marieke deze lasagne gemaakt. Een groot succes. Jenne Marieke heeft het recept de volgende dag 5 keer op zitten schrijven. Voor degenen die het recept niet hebben weten te bemachtigen: here it is ;-)
Ingrediënten
Voor ongeveer 5 personen:
- lasagnebladen
- 500 gram gehakt
- 1 kilo (verse) spinazie
- ± 350 gram champignons
- 1 uitje
- stuk gorgonzola
- zure room
- parmezaanse kaas
- geraspte oude kaas
- evt. cashewnoten
- basilicum
- oregano
- tijm
- 2-3 teentjes knoflook
- zout, peper, nootmuskaat
Bereidingswijze
Spinazie wassen en even laten slinken (niet te lang). Gehakt kruiden met zout, peper, nootmuskaat en de knoflook. Aanbraden, basilicum, oregano en tijm toevoegen. Uitje erbij. Champignons als alles gaar is erbij. Gorgonzola + zure room toevoegen + nog wat knoflook. Spinazie erdoor roeren. Ovenschaal vullen met laagje prut - parmezaanse kaas - lasagne. Dat meerdere keren herhalen. Bovenop de oude kaas strooien. ± een half uurtje in de oven op 250 graden.