Oranjebloesemwaterkoekjes
ik wou eindelijk mijn koekjespistool gaan gebruiken. Ik had het recept voor het deeg opgezocht op het internet. Maar ja niet helemaal goed gelezen… Ik had dus in plaats van 2 theelepels eidooiers, gewoon 2 eidooiers gebruikt. Prima deeg maar niet te gebruiken voor het koekjespistool. Mocht jij ook een koekjespistool hebben. Het speciale deegrecept is te vinden op de Albert Hein site.
Ingrediënten
- 175 gram boter
- 100 gram witte basterdsuiker
- zakje vanillesuiker
- 2 eidooiers
- 50 gram zelfrijzend bakmeel
- 150 gram bloem
- mespunt zout
- oranjebloesemwater (toko)
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 150 graden. Bedek een bakplaat met bakpapier. Klop de boter met de suiker, vanillesuiker en het zout luchtig. Doe de eidooiers erdoor heen. Goed roeren. Zeef het bakmeel en de bloem en doe dit er ook bij in. Voeg naar smaak oranjebloesemwater erbij. Oranjebloesemwater is behoorlijk sterk dus doe niet teveel. Draai van het deeg balletjes van ongeveer 3 cm doorsnede en leg ze op de bakplaat. Laat er genoeg ruimte tussen want ze gaan behoorlijk uitlopen. Bak de koekjes 20 minuten in de oven. Ze zijn klaar wanneer er een goudbruin randje aan de koekjes zit. Dan zijn ze nog zacht maar als je ze even laat afkoelen zijn ze prima.