Pavlova
Zoetekauw, ik? ;) Zálig toetje en niet te machtig. Lekker met fruit van het seizoen, maar altijd goed met frambozen.
Ingrediënten
- 4 eiwitten
- 150 gram poedersuiker
- 1 eetlepel maizena
- 1 theelepel (frambozen)azijn
- 1 vanillestokje (of 1 theelepel goede vanille essence)
- Slagroom
- 1 eetlepel suiker
- Fruit (mijn favoriet: aardbeien en frambozen)
Bereidingswijze
Verwarm de oven voor op 130 graden Celsius. Klop de eiwitten stijf. Klopt de azijn erdoor. Voeg de poedersuiker beetje bij beetje toe tot alles is opgelost en het eiwit glanst en dik is. Spatel de maizena en het merg van het vanillestokje door de massa. Leg bakpapier op een bakplaat en stuif er poedersuiker op. Schep dan het eiwitmengsel in een ovaal op het bakpapier (zorg voor een ‘kuil’ in het midden) en zet de meringue tien minuten in de oven. Draai daarna de temperatuur van de oven terug naar 110 graden Celsius en laat de merengue een uur in de oven staan. Klop de slagroom stijf met de suiker. Haal de pavlova uit de oven en schep de room in de kuil. Garneer vervolgens met het fruit.