Pruimen, pruimen en nog eens pruimen....

Onze pruim is nog steeds blij. Ondanks een aardige snoeipartij begin dit jaar, heeft hij nog veel meer pruimen gegeven dan vorig jaar! Die arme boom stond bijna scheef van de pruimen, een paar takken waren zelfs afgebroken. En wederom hebben we de meeste verwerkt. Héerlijk! Al kan ik momenteel geen pruim meer zien…. [caption id=“attachment_4305” align=“alignright” width=“168” caption=“Pruimen plukken”]

Pruimenboom
[/caption]

Wat hebben we er grofweg mee gedaan?

En zelf:

En dan hebben we het nog niet gehad over de opgesnoepte pruimen en bij de kippen was het ook feest want die hebben er ook aardig wat opgepikt. Ik ben benieuwd naar de eieren :) Rest mij om de trapkast maar eens op te gaan ruimen om al die potten kwijt te kunnen. En om alvast op zoek te gaan naar recepten voor het volgende project: peren. Als je nog suggesties hebt: graag [caption id=“attachment_4308” align=“alignleft” width=“293” caption=“Pruimenjam”]

Pruimenjam
[/caption]

[caption id=“attachment_4310” align=“alignleft” width=“300” caption=“Pruimenchutney”]

Pruimenchutney
[/caption] [caption id=“attachment_4313” align=“alignleft” width=“300” caption=“Pruimentaart van André”]
Pruimentaart van André
[/caption] [caption id=“attachment_4307” align=“alignleft” width=“300” caption=“Pruimencake”]
Pruimencake
[/caption] [caption id=“attachment_4311” align=“alignleft” width=“241” caption=“Chinese pruimensaus”]
Chinese pruimensaus
[/caption]