Rabarbermarmelade

Iepke bracht vorig jaar met de FOEF-vergadering erg lekkere franse marmelade mee. Rabarbermarmelade dus. Dit jaar had ze het weer mee en ik heb haar om het recept gevraagd. Ben het alleen vergeten mee te nemen, maar heb wel de ingrediƫnten onthouden. Deze marmelade komt dicht in de buurt.

Ingrediƫnten

Bereidingswijze

Was de rabarber en snij hem in plakjes van ongeveer 1 1/2 cm. Doe ze samen het sap en rasp van de sinaasappel en het sap van de citroen in een pannetje. Laat dit 5 minuutjes koken tot de rabarber enigszins zacht is. Suiker erbij en op laag vuur al roerend op laten lossen. Vuur hoger en 4 minuten laten koken. Overgieten in gesteriliseerde potjes, af laten koelen en smullen maar!