Spinazie feta taart van Kipsten
waar zou ik zijn zonder Kipsten? Dit is zo ongelofelijk lekker. Om je vingers bij af te likken.
Ingrediƫnten
- een pakje bladerdeeg
- 2 pakken ongesneden bladspinazie (diepvries)
- 2 pakjes feta
- 2 eieren geklutst met wat versgemalen peper en rozemarijn.
- geraspte kaas
- champignons
- pijnboompitten
- 2 rode uien
- honing
- paar stengeltjes bieslook
Bereidingswijze
Oven voorverwarmen 200 graden Bakvorm invetten Plakjes bladerdeeg ontdooien en de bakvorm daarmee bekleden Snij de uien en bak deze aan, doe dit ook met de champignons Laat de spinazie flink uitlekken.. Zorg dat er geen vocht meer inzit. Doe een beetje spinazie in de bakvorm Leg hierboven een bodem van fetaplakjes Leg hierboven een bodem van champignons en uitjes en doe hier ook de rozemarijn tussen en strooi er wat versgemalen peper bij. Bak de pijnboompitjes bruin en leg deze bovenop de champignons en uitjes. Giet het eiermengsel over de pijnpoompitjes laag heen en doe hierbovenop weer een laagje feta en spinazie. Strooi het geheel af met een laagje geraspte kaas en zet de taart 45 minuten in de oven totdat hij mooi goudbruin is. Giet er bij het serveren nog wat honing overheen en leg de stengeltjes bieslook erop.. JAMMIE!