Spinazie-gehaktovenschotel
dit recept heb ik uit een oude Libelle en vervolgens iets aangepast. Voor 4 personen.
Ingrediƫnten
- 600 gram (diepvries) spinazie
- 2 teentjes knoflook
- Aardappelpuree
- 600 gram rundergehakt
- 1 gesnipperde ui
- 2 ons geraspte belegen kaas
- Paneermeel
- Zoete ketjap
- Tomatenketchup
- Peper en zout
Bereidingswijze
Bereid de spinazie en breng het op smaak met zout, peper en een teentje knoflook uit de pers. Maak de aardappelpuree. Braad het gehakt met de ui en een uitgeperst teentje knoflook, peper, zout, een scheutje ketjap en wat tomatenketchup. Verwarm de oven voor op 200 graden Celsius. Vul een ingevette ovenschaal met een laag spinazie, dan het gehaktmengsel en tenslotte de puree. Strooi de kaas en de paneermeel erover en leg er een paar klontjes boter op. Zet het in de oven tot de kaas goudbruin is.