Tomatenchutney
Tsja nadat ik bananenchutney had gemaakt en ik veel tomaten in huis dacht ach ik probeer ook eens tomatenchutney te maken:)
Ingrediƫnten
- 3 ontvelde tomaten, fijngesneden (ik heb het gemaakt met tijgertomaten maar die had ik toevallig in huis, zal voor smaak weinig uitmaken)
- 1 ui, fijngesneden
- scheutje olie (zonnebloem of arachide)
- klein mespuntje cayennepeper
- 1/2 - 3/4 kruidnagelpoeder (begin met een half dan kan er later altijd nog bij)
- 1 1/2 eetlepel bruine basterd suiker
- 1 theelepel honing
- goede scheut witte wijnazijn
Bereidingswijze
Om de tomaten te ontvellen kan je het beste even een kruis in het vel van de tomaten zetten en deze Blancheren. Verwarm de olie in een pannetje en doe daar de fijngesneden ui in. Doe als de ui wat bruin begint te worden daar de fijngesneden tomaten bij, even kort bakken. Vervolgens doe je de witte wijnazijn erbij in. Doe alle andere ingredienten erbij. Zeker 10 minuten laten pruttelen en en eet smakelijk!