Tortilla's met bonen en gehaktsaus
Ik moest hier opeens aan denken toen Kai tortilla’s maakte met gehakt. Ik heb het al een tijd niet gegeten. Dit gerecht hebben we heel veel gemaakt in BH17, mijn oude studentenhuis. Met name als we een feest gaven en er veel mensen mee aten maakten we dit omdat het makkelijk is voor een grote groep mensen, een goede bodem legt en niet zo duur was. Indien het budget wat minder was, deed je er gewoon wat minder gehakt in en wat meer bonen :)
Ingrediënten
- 500 gram runder of halfomhalf gehakt
- 2 blikken bruine bonen
- 2-3 blikken kidneybonen
- 1-2 rode paprika
- tortilla’s
- 1 blik maïs
- crème fraîche
- Taco kruidenmix
- eventueel blikje tomatenpuree
- ijsbergsla
Bereidingswijze
Rul het gehakt in wat boter. Taco kruidenmix toevoegen. Eventueel wat tomatenpuree erbij. Paprika in stukjes snijden en erbij doen. Bonen uit laten lekken in een vergiet en deze toevoegen. Indien nodig op smaak brengen met wat zout en peper. Tot slot de maïs erbij. Serveren met tortilla’s, crème fraîche en ijsbergsla. Men kan dan zelf de tortilla vullen. Eventueel kun je er wat extra maïs en paprika bij zetten.