Walnoten koffiekoek
Al keuvelend aan de keukentafel heeft Cora mij meerdere malen over de walnoten koffiekoek verteld. Hoe lekker ze die altijd vond, ook écht iets voor mij. Vooral warm, als’ie net uit de oven was en een klein beetje afgekoeld kon ze er van blíjven eten. Dán is’ie het lekkerst. Ja!
Ingrediënten
cake:
- 230 gr bloem
- 4 tl bakpoeder
- 1/4 tl zout
- 1 dl melk
- 135 gr bruine basterdsuiker
- 100 gr roomboter
- 4 eieren
vulsel:
- 90 gr bruine suiker
- 250 gr walnoten, in stukjes
- 2 el bloem
- 2 tl kaneel
- 6 el gesmolten boter (om en nabij 100 gr)
Bereidingswijze
Zeef de bloem, bakpoeder en het zout en meng de suiker erdoor. Voeg de boter en melk toe en klop goed. Dan éen voor éen de eieren erdoor en goed kloppen. Meng de ingrediënten voor de vulling goed door elkaar. Verwarm de oven voor op 180 graden. Giet de helft van het beslag over de bodem van een groot cake- of bakblik en verdeel daar de vulling over. Giet de rest van het beslag hier overheen. Bak minimaal 30 minuten en controleer daarna om de 10 minuten of de cake al gaar is. Dit ligt een beetje aan de grootte van je cake-/bakblik. Warm serveren dus :)