Worteltjestaart met een beetje pit
het oorspronkelijke recept is de Pittige worteltjestaart van Albert Heijn maar inmiddels nogal aangepast. Ontstaan omdat ik weer eens worteltjes had in mn groentepakket van de Biologisch Noorderboerenmarkt in Amsterdam.
Ingrediënten
- 5 plakjes bladerdeeg of hartige taart deeg
- +/- halve kilo wortels
- 1 rode paprika
- 1 gedroogd rood pepertje
- +/- 200 gram (geraspte) kaas
- 2 eieren
- 125 ml crème fraîche
- zout & peper
Bereidingswijze
Ontdooi de plakjes bladerdeeg en bekleed hiermee een ingevette springvorm. Snij de worteltjes, paprika en rode peper in stukjes. Klop in een kom de eieren los en voeg de crème fraîche en de (geraspte) kaas toe. Op smaak brengen met wat zout & peper. In een pan olie verhitten en de stukjes wortel aanbakken, paprika en pepertje erbij. Na een minuut of 5-10 de worteltjes/paprika/peper in de springvorm doen. De kaas/ei/cremefraiche mengsel erover heen gieten. In een voorverwarmde oven op 220 graden. Na een half uurtje klaar! Zo makkelijk ;-)