Zuurkoolstamppot met appelstroop

DSC_8759
Zuurkool met wát? Ja met appelstroop dus. Dit recept kreeg ik laatst van een vriendin en moest ik een keer uitproberen. Haar kinderen eten het totdat er niets meer in die pan zit. Het valt vooral bij kinderen in de smaak want door de appelstroop wordt de zuurkool zoeter. Mijn nieuwsgierigheid was gewekt en ik heb het vanavond gemaakt. Mara vond het inderdaad heerlijk (net als ik), Lynn niet :)

Ingrediënten

Bereidingswijze

Aardappels schillen, in stukken snijden en in een grote pan doen. Beetje zout erover. Zuurkool uit laten lekken en er op leggen. Speklapjes in stukjes snijden en op de zuurkool leggen. Twee flinke scheppen appelstroop erop. Je kunt het geheel in witte wijn koken maar als je het ook voor kinderen maakt zou ik een scheut doen en de rest vullen met water totdat de aardappels goed onderstaan. Aan de kook brengen en op laag vuur een tijd laten koken. Zeg drie kwartier of langer. Stamppot van maken. Op smaak brengen met zout en peper.