Advocaat
nadat ik de vruchtenmuffins had gemaakt zat ik met 5 eidooiers. Mn kookboekje: Gescheiden, wat nu? bracht me op het idee om er advocaat van te maken. Het is wel een beetje sterk. Ik vind het zelf iets teveel van het goeie om puur op te eten maar vind het erg lekker bij ijs.
Ingrediënten
- 6 eidooiers
- 1 zakje vanille suiker
- 125 gram suiker
- 1,5 dl brandewijn
Bereidingswijze
Klop de eidooiers met de suiker en de brandenwijn. Al roerend ruim 5 minuten au bain marie verwarmen om er zeker van te zijn dat er geen salmonella meer inzit. Af laten koelen, eventueel zeven en in een schone glazen pot doen.
Tip
Als je de smaak te sterk vind kun je er ook een beetje crème fraîche door doen.