Aubergine tortellini

Sinds ik van Rinske tortellini heb leren maken, wil ik van alles in deeg vouwen. Dit keer was het gegrilde groente. Erg lekker, mag ik zeggen.
Het is alleen wel veel werk. Al die rondjes, het deeg dat je overhoudt opnieuw kneden en draaien… Ik heb deze keer van vierkante lapjes tortellini gemaakt. Da’s een stuk eenvoudiger omdat je lap al rechthoekig uit de pastadraaier komt. Eenvoudigweg overlangs doorsnijden en dan vierkantjes maken. Gaat makkelijk met de raviolisnijder. En dan gewoon vouwen zoals Rinske bij haar tortellini beschrijft. Het resultaat: tortellini met puntjes als een koninklijk kroontje.
Ingrediënten
- 1 keer tortellini pastadeeg, zie tortellini van Rinske
- 1 aubergine
- 4 tomaten
- 3 sjalotjes
- scheut olijfolie
- takje rozemarijn
- zout en peper
- parmezaan, hoeveelheid naar keuze
Bereidingswijze
Snijd de groente in stukjes, doe ze in een ovenschaal, voeg zout, peper en rozemarijn toe en besprenkel met olie en zet de schaal in een hete oven. Laten grillen tot de groente zacht is. Af laten koelen. Maak het pastadeeg en laat het even rusten. Plet de groente met een vork. Roer er de geraspte parmezaan door. Maak de tortellini, zoals Rinske ze beschrijft of kies de luie mensen methode door ze van vierkante lapjes te maken. Kook de tortellini kort, een minuut of drie, vier. Ik vind het lekker om er wat zoute boter over te smelten, Peter houdt meer van wat extra kaas. Zie maar.