Bonenschotel met gehakt en perzik
“Dit recept komt uit een oude Allerhande. Voor 2 personen.”
Ingrediënten
- 1 potje witte bonen (netto gewicht 350 gram)
- 1 blikje perzikschijfjes (netto gewicht 225 gram)
- 1 gesnipperde ui
- 1 eetlepel olie
- 150 gram sperziebonen (net gaar gekookt)
- 200 gram rundergehakt
- 2 à 3 eetlepels ketjap manis
- 2 theelepels sambal
- Zout en peper
Bereidingswijze
Witte bonen in een vergiet onder koud stromend water afspoelen en laten uitlekken. Perzikschijfjes laten uitlekken (sap wordt niet gebruikt). In een braadpan olie verhitten en de ui in circa 3 minuten zachtjes bakken. Gehakt aan ui toevoegen en in 6 minuten al omscheppend rul en gaar bakken. Ketjap, sambal, witte bonen en sperziebonen door het gehaktmengsel scheppen. In ongeveer 5 minuten door en door heet laten worden, af en toe doorroeren. Perzikschijfjes erdoor scheppen en op smaak brengen met peper en zout. Lekker met aardappelpuree.