Cappelletti van Anne en Rinske

Anne en Peter zijn pas bij ons wezen eten. Peter is geen groentenliefhebber, Anne houdt niet zo van stinkkaas (hier valt ook parmezaanse kaas enzo onder…). Da’s makkelijk eten bij een vegetariër :) Gelukkig houdt Peter wel van spinazie en griezelt Anne niet zo heel erg van kaas door gevulde pasta’s. We zijn wat aan het uitproberen en schipperen geweest en het resultaat was erg lekker. En wat is knutselen met pasta toch gezellig om te doen!

Ingrediënten

Bereidingswijze

Bereid het deeg volgens de bereidingswijze. Haal de steeltjes van de spinazie, dit gaat het beste door het blad ondersteboven te houden, dubbel te vouwen en het steeltje er vanaf te scheuren (beweeg naar het blad toe). Verhit wat olie en blancheer de spinazie. Laat de spinazie uitlekken en afkoelen, snij het daarna fijn. Roer de ricotta los, knijp de tenen knoflook er boven uit, roer de spinazie erdoor en breng op smaak met de nootmuskaat, munt, basilicum, kaas, zout en peper. Hier kun je dus wat knutselen met de verhoudingen, kijk maar wat je zelf lekker vindt en of je eters nog wensen hebben :) Maak de cappelletti volgens de beschrijving van tortellini, maar je maakt nu dus vierkantjes in plaats van cirkels en vouwt de puntjes naar elkaar toe. Kook de cappelletti in 3-4 minuten in gezouten water gaar en giet voor het serveren de olie erover met eventueel wat geraspte citroenschil en kaas.