Chinese kool à la mijn mama
ooit eens gemaakt voor twee vrienden. De ene zei: ik lus geen spekkies… de ander: ik hou niet van kool…En ze vonden dit toch lekker :)
Ingrediënten
- 500 gram speklapjes in blokjes
- Chinese kool
- 2 tenen knoflook
- 6 eetlepels ketjap manis
- peper & zout
- 3 eetlepels olie
- 3 uien
- 1 theelepel sambal
Bereidingswijze
De spekjes uitbakken in olie. Vervolgens de uien en knoflook fruiten. Sambal toevoegen en de ketjap manis (ik doe vaak ketjap manis én ketjap asin). Chinese kool in smalle reepjes sniijden en erbij doen. Niet alles in éen keer toevoegen. Een beetje bewaren tot op het laatst zodat je nog wat knapperige kool hebt. Eventueel op smaak brengen met zout & peper. Erg lekker met aardappelpuree.