Frambozenmuffins
deze combi leek me nou lekker en dat bleek ook zo te zijn ;-) Het deeg alleen smaakte al erg goed. Ik heb een beetje van het deeg in de vriezer gestopt en op het laatst bij het vanilleijs draaien als bolletjes erin gestopt. Erg lekker!
Ingrediënten
- 225 gram bloem
- 125 gram boter
- snuf zout
- 1 el bakpoeder
- geraspte schil van halve citroen
- wat citroensap
- 3 eieren
- 100 gram rietsuiker
- 150 gram kristalsuiker
- 100 gram frambozen
Bereidingswijze
Meng de bloem, zout en bakpoeder. Klop de boter romig met de suiker. Doe er wat geraspte citroenschil en wat sap bij (ik had nog een halve citroen, iets meer is vast ook lekker). Dan de eieren. Schep dan het bloemmengsel erdoor. Mag lekker grof hoeft niet fijn deeg te worden. Muffins rijzen dan beter. Tot slot de frambozen erdoor (ik had zelf frambrozen uit de vriezer). In muffinvormpjes doen, 20-25 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden. Mmmm…
Variatie:
Ook erg lekker met gehakte chocola erdoor!