Kip Kerrie aardappel-witlofschotel

Witlof

das een mond vol! Maak het al jaren. Lekker makkelijk. Ook goed van tevoren te maken. Op verzoek van Laura nu op Food-B-Good (moet wel opeens gaan nadenken over de hoeveelheden, is een beetje op de gok). ;-)

Ingrediënten

Voor ongeveer 4 personen:

Bereidingswijze

Schil de aardappelen en kook ze een minuut of 15-20. Maak er aardappelpuree van door het fijn te stampen met wat boter, scheut melk, nootmuskaat en breng op het smaak met peper & zout. Snijd de kipfilet in stukjes en bak het rondom bruin in wat boter. Voeg de gesneden witlof toe. Breng op smaak met zout, peper en flink wat kerrie. Uit laten lekken in een vergiet (zodat vocht van witlof minder word, anders wordt het al snel een soep). Maak ondertussen een roux saus, maak deze iets dunner door er iets meer melk aan toe te voegen. Voeg dan de geraspte kaas toe (hou wel iets over). Hierdoor wordt de saus weer dikker. Pak dan een ovenschaal. Doe hier de kip/kerrie/witlofmengsel in, de kaassaus erover heen. Dan aardappelpuree als laag eroverheen. Tot slot het restje geraspte kaas erover heen. Minuut of 20-30 in een voorverwarmde oven op 200 graden. Mmmm.

Lui?

Dan kun je ook in plaats van een roux de witte saus nemen van knorr/ maggi/ honig/ whatever en dan de geraspte kaas toevoegen. Of van éen van deze merken de kaassaus kopen. Ik vind ze zelf niet zo lekker dus maak het liever zelf ;-)