Knof knof en nog eens knof

Peter en ik organiseren, in navolging van MooiReiken, eens per maand een MooigeSchat. Gisteren was de eerste keer. Dit is wat ik gemaakt heb. LEKKER!!!!

De kip komt uit het kookboek van Moro. Ik heb de kip, die terwijl ze nog leefde lekker rondgescharreld had, door de poelier laten uitbenen. Tenminste, het karkas was eruit. Dat scheelt veel gedoe bij het aansnijden aan tafel. De vulling (veel knof en koriander) wordt tussen de huid geschoven. Koop ’t boek maar, is de moeite waard.

vooraf

hoofd

nagerecht